De Plant Power Canteen is een initiatief van Natascha Kooiman en Aart Jan van Dijk.Samem ontwikkelen ze diverse initiatieven rond duurzaam en gezond voedsel om bedrijven en scholen gezonder en duurzamer te laten eten en op een leuke en lekkere manier kennis bij te brengen.

Natascha Kooiman is een bevlogen ‘duurzaamheids rebel’ en opgeleid communicatie- en merkenspecialist. In korte tijd heeft ze haar bevlogenheid rond verduurzaming voedsel, omgezet in concreet handelen. Bijvoorbeeld in het kernteam van het Viva Las Vega’s Food Festival, als adviseur voor Variatie in de Keuken (Horeca verduurzamen), en bij de organisatie van het Damn Food Waste Event 2013 i.s.m. de YFM. Vanuit communicatiebureau BBK/Door Vriendschap Sterker stond ze met NCDO aan de wieg van FoodGuerrilla. Daarnaast ontwikkelt ze een duurzaamheid- en foodtak bij BBK en heeft haar eigen bedrijf opgericht: FutureFood Chickpea.

Ze combineerde haar werk als merkstrateeg voor maatschappelijke organisaties bij communicatie-adviesbureau BBK/Door Vriendschap Sterker, met een traineeship over de eiwittransitie bij de NGPF. Als onderdeel van de opleiding deed ze  met 4 mede-trainees een uitgebreid onderzoek naar hoe de 10 grootste cateraars in Nederland hun aanbod kunnen verduurzamen. Daar kwam de Plant Power Canteen uit voort, een initiatief van Natascha en en Aart Jan van Dijk. Samen hebben zij ook Smaackmakers opgericht. Hiermee vertellen ze het verhaal van duurzaam eten aan groepen en bedrijven op een interactieve manier met een hoog entertainmentgehalte.

 

 

 

 

Advertenties